VirtuaGym haalt investering op van SanomaVentures

Aanbieder van online fitness-oplossingen maakt sterke internationale groei door

08 JANUARI 2013, AMSTERDAM, THE NETHERLANDS
Samenvatting
VirtuaGym, dat online trainingsoplossingen biedt voor thuis en in de sportschool, heeft een investering opgehaald van SanomaVentures. Met het geld zal de snelle internationale groei worden gefinancierd. Naast oplossingen voor eindklanten biedt VirtuaGym tools voor fitnesscentra en leefstijlcoaches om mensen efficiënt en effectief online te begeleiden. De website en mobiele apps voor iPhone en Android hebben inmiddels meer dan 2,5 miljoen gebruikers wereldwijd.

VirtuaGym begeleidt gebruikers van alle niveaus met een voedingsadvies en trainingsplan op maat. De oefeningen worden uitgelegd door de virtuele trainer Brad Fit en kunnen met de mobiele app overal worden bijgehouden. Naast de voedings- en trainingsresultaten kan men de persoonlijke voortgang bijhouden van bijvoorbeeld gewicht, BMI en spiermassa en zorgen virtuele beloningen in de vorm van meer dan 250 badges voor extra motivatie. VirtuaGym is een open platform dat koppelingen biedt met producten van derden, waaronder een weegschaal en activity monitors.

Met een startkapitaal van het Dutch Creative Industry Fund (ook mede opgericht door Sanoma) heeft VirtuaGym heeft zich in de afgelopen 4 jaar ontwikkeld tot een internationaal leidende speler op de groeimarkt van online gezondheids- en fitness-oplossingen met meer dan 2,5 miljoen gebruikers wereldwijd.

Goede voornemens

VirtuaGym is in de basis gratis, met een betaalde versie voor uitgebreidere functionaliteit. Iedereen kan er dus mee aan de slag om de goede voornemens dit jaar te realiseren. Het platform is bovendien beschikbaar als white-label oplossing voor fitnessclubs, leefstijlcoaches en personal trainers om de dienstverlening naar klanten een extra dimensie te geven. Met die toevoeging biedt VirtuaGym een uniek totaalpakket.

Over VirtuaGym
VirtuaGym is onderdeel van het bedrijf Digifit (digifit.eu), in 2008 opgericht door de broers Paul en Hugo Braam. Digifit ontwikkelt applicaties op het gebied van gezondheid, lifestyle en fitness en gebruikt slimme technologieën om gebruikers te ondersteunen en motiveren een gezonder, actiever en gelukkiger leven te leiden.

Over Sanoma Ventures
SanomaVentures is een internationaal initiatief van Europees mediabedrijf Sanoma om innovatieve start-ups op het gebied van digitale informatie, entertainment en educatie te ondersteunen met kapitaal, media exposure, expertise en haar zakelijk netwerk. De focus ligt op ondernemingen die de initiële opstartfase voorbij zijn en willen groeien en een product ontwikkeld hebben op het gebied van online consumer services, e-commerce, mobile & tablets, video & tv, online advertising of e-learning. De Nederlandse tak van SanomaVentures, gevestigd in Amsterdam, is in 2012 gestart en richt zich op de Nederlandse start-up scene. SanomaVentures investeerde in 2012 in Vault79.com, Scoupy, Peerby en Truly Yours.

Citaten
"Het domein gezondheid is voor Sanoma een belangrijk speerpunt. VirtuaGym heeft in de afgelopen jaren gestaag een internationale positie opgebouwd op het gebied van fitness en personal training. Wij denken dat we VirtuaGym kunnen helpen het product verder te ontwikkelen om door te breken naar een nog groter publiek." Herman Kienhuis, directeur van SanomaVentures
"Met VirtuaGym bieden we al enige tijd succesvol een trainingsoplossing voor eindgebruikers. De nieuwe investering komt op een mooi moment, aan het begin van het jaar als veel mensen zich voornemen meer te gaan fitnessen. Het geeft ons de mogelijkheid onze positie als leidende speler op dit vlak sneller uit te bouwen." Paul Braam, mede-oprichter VirtuaGym
Over VirtuaGym

VirtuaGym is an Amsterdam based company, which has been revolutionizing the health and fitness space since 2008. It offers a complete ecosystem of health and fitness applications, within a social environment. It got seed funding in 2008 from DCIF, a fund set up by five large media companies, including Sanoma and TMG. Since then the company has been self-funded. With over 2,5 million users worldwide and support for web, iOS and Android, VirtuaGym is one world's leading solutions for health and fitness management.